Dalam Fikiran KU......

Hari ini….
banyak benda yang aku fikirkan eammm….
Terlalu sukar untuk aku meluahkannya ,
kenapa aku sukar sangat bercakap pada orang yang belum pernah aku jumpa 
sebelum ini....
haha bila rasa nak tegur memang susah lar takut kalau-kalau dia dah ada PAKWE

- Dalam kepala aku Cuma fikir macam mana aku nak ajar adik-adik aku jadi lebih baik lebih rajin untuk diri mereka
(adik) dan juga dalam rumah , 
kadang-kadang 
tu aku tersenyum kesorangan kerana aku tak tahu  ,
bagaiamana untuk mengajar mereka (adik) untuk jadi baik….

Cakap pasal tersenyum sorang-sorang ini hahaha .. kenangan yang membuat aku tersenyum teringat apa yang aku lakukan 
--sambil aku mengelengkan kepala ku {yang belum pernah aku lakukan dan juga yang pernah aku lakukan , tak kira lar bersama teman (kawan-kawan) mahu pun teman istimewa} .. hanya kenangan yang mampu membuat aku tersenyum..
Kalau kawan-kawan dan teman istimewa hanya pada waktu sahaja yang membuat kita ketawa riang tetapi selepas itu 
kita akan termenung seketika kerana kita memikirkan apa yang kita buat selepas lakukan…..(mungkin korang tahu apa yang bermain di fikiran kan)

Keogaan aku menjadikan aku lebih fahami bila aku tahu apa erti seorang abang yang bertanggungjawab (bukan sekadar ibubapa aku saja untuk mendidik mereka untuk jadi baik) untuk menjaga mendidik mereka untuk jadi seorang yang lebih baik dari aku (abg). [mesti korang tak paham kana pa yang aku kata kan , taka pa nanti korang akan paham suatu ketika nanti]…
Nak jadi lebih baik senang saja korang mesti jadi diri sendiri ..
Sebelum itu korang {aku tahu ada jenis orang kuat syaiko , mengata , anggap korang nie HOT lar kan} tapi sebelum korang nak SOUND orang baik KAMU cermin diri kamu dulu lar sama ada kamu itu betul sangat ke…

{kadang-kadang  
tu aku heran lar ada jugak orang macam ini dekat dunia ini WALAUPUN aku tahu dunia ini semakin maju tapi kepala masih [kosong] baik korang banyak-banyakkan beramal ibadah sebab (aku di dunia ini hidup kerana allah dan Dhia telah mengajar aku tentang hidup di dunia yang nyata dugaan di dunia ini) kalau korang rasa korang lebih baik dari aku …
Aku hormat korang sebagai sahabat dan insan yang pernah aku kenal….
{aku kalau cakap , cakap lepas harap korang tak kesah sebab aku bukan jenis yang suka simpan perasaan huhuhu….
tersenyum aku bila kenang apa yang aku tulis dan percakapan aku hahahaha…}

+ mungkin CERITA ini ada sambungannya kalau nak tahu jenguk-jenguk lar ye.... 
[kalau hidup biar jadi diri sendiri] 

No comments: