[-__-] KoTaK HaTi [+_+]


Tersiksa I :-

- Adakah aku salah memisahkan mereka, itu sangat memilukan bagi seseorang yang pernah dia sayangi..adakah aku telah melakukan silap yang besar???? adakah aku yang salah.. atau dirinya??? mungkin salah aku begitu besar bagi aku, memutuskan silaturahim antara mama dan dia, dia dan kekasihnya.. berat bagi aku kerana itu melibatkan diri aku dengan kejahat di muka bumi ini ,bagi aku ini semua ada hikmah sebalik apa yang aku lakukan.. Ya Allah adakah ini silap bagi Insan yang pernah mempermainkan perasaan orang dan tidak pernah menghargai orang yang menyangi aku?? aku takut untuk menghadapi semua yang pernah berlaku dalam diri aku yang jahat ini. hampir setiap minit aku memikirkan apa yang telah aku lakukan... dengan senyuman akan ku pastikan suatu hari nanti kau akan bersamanya hingga akhir hayat mu sayang ku.. n_n


GIRL : awak , kite nak bgtau awk sesuatu .
BOY : ye awak , ape die ckp lah .
GIRL : Ex kite dtg balik nakkan kite . urmm .
BOY : hah ?? emm , awak masih cintakan dia ke wak ?
GIRL : Entah . tapi dia datang dulu sebelum awak . Awk rasa apa patut kite wat ek wak ?
BOY : kalau awk masih sygkn dia , awak pergi lah pada dia .

GIRL : Awak x cemburu ke ? Awak tak marah ?
BOY : (tunduk dgn nada suara yang sayu2) Buat apa kite nak marah awak . Mungkin dia boleh jaga awak dgn sempurna.. Kite tahu kalau betul awk sygkan kite , takkan ada orang lain boley rampas awak dari kite . ( tunduk lalu setitis air mata jatuh membasahi bumi )
GIRL : (terdiam terpaku dgn kata2 kekasihnya) wak , awak . dengarlah sini . pandang lah kite . kite tak inginkan yang lain , kite janji cinta kite hnya untuk awak. (lalu mengesat airmata si kekasihnya)

Moral : Janganlah menguji tahap kecemburuan seorang lelaki , kerana ianya akan terpendam sehingga menitiskan air mata . Air mata bg lelaki amat bermakna , tp ianya akan tewas jika hatinya dilukai dan tak dihargai :)



Terseksa II :-
- Kenapa semua ini berlaku terlalu cepat, aku takut untuk hadapi nya lagi.. baru saja bergaduh besar seminggu sebelum Ramadan kini ianya berlaku lagi, belum sempat hati ini sembuh dari LUKA yang sangat besar dan pada awal Syawal aku bergaduh lagi dengan seseorang insan yang sangat menyayangi aku lebih dari dirinya.. aku tak tahu apa yang aku buat sampaikan insan ini boleh menyayangi aku dengan cepat dan mencintai aku dengan raga dia.. aku hanya insan biasa, mungkin dia lihat aku berbeza dengan lelaki lain di luar sana.. Dan jika dia betul dia menyayangi aku dia perlu memahami aku, mendengar kata aku, walaupun aku sendiri yang membuat silap pada diri aku.. Sebenarnya aku belum bersedia lagi untuk melalui kisah CINTA dan MENYAYANGI ini kerana aku sering di sakiti orang orang aku sayang, LUKA di HATI belum dapat memulihkan aku untuk menyayangi seseorang itu, walaupun aku sangat menyayangi orang yang pernah aku sayang..

(pada orang aku sayang belum tentu sayang aku pada korang akan hilang pada diri aku ini kerana aku sangat menyayangi kau, hati kecil aku ini tidak pernah ada rasa hilang untuk menyayangi korang) 


jika bnar kau kasih & cintakan wanita itu~bawalah dy ke jlan allah
~nasihatilah dy
~perbetulkan kesilapannya
~jaga lh dy dengan baik
~kasihanilah dy
~berilah ksih syang padanya
~hargailah dia
~ucapkan terima ksih atas kelebihannya
~bersabar dengannya
~terimalah dan cinta lah kekurangan nya
~jadi imam terbaik &redhalah padanya
moga dy menunggumu di syurga! Insyaallah <3





No comments: