Di Sebalik Wajah Tersimpan Seribu Kelukaan


Di SeBalik Wajah Tersimpan Seribu Kelukaan
Kenapa aku perlu kan dia untuk semua ini. setiap kali aku bersama dia aku rasa aku tak pernah ada untuk dia, dia seakan-akan membuat aku seperti boneka yang tidak punya hati, sedanngkan aku perlukan dia, perlukan kasih sayang dia. Dia membuat aku seperti tidak memandang pada gadis lain, setiap kali aku pandang dia akan marah aku, tapi bila di tanya dia buat tak tahu "mana ada orang marah, tengok lar dia tu,kan cantik.. Saya tak cantik'' aku memujuk dia tapi dia tidak pernah endah kan. Sedangkan, aku inginkan dia yang memujuk aku yang perlukan kasih sayang daripada dia. aku pernah terfikir untuk berdiam diri dan tidak lagi muncul dalam hidup nya, di sebalik wajah ada yang tersirat di hati tapi tidak terluah dengan perkataan, aku mahu dia tahu yang aku ingin mencintainya dan memerlukannya. Betul kata MakAyah aku tak perlu kita mengejar cinta, biar cinta itu datangnya sendiri kerana itu lebih kekal daripada yang mencari, makcik aku pun pernah berkata "lelaki tak susah cari pasangan ada ja yang datang mencari bila kita sudah berjaya kelak" itu semua akan aku menjadikan pengajaraan dalam hidup aku,  dan aku hanya perlu berdoa dan memperbaiki hidup aku tanpa cinta. Kerana Cinta semua akan mencari kucar-kacir bila timbulnya orang ketiga, tetapi itu semua Lumrah kehidupan yang kita jalani.. Kita harus bersabar dengan dugaan yang kita hadapi dan bertawakal kepada-Nya.  Di sebalik wajah yang ceria itu tersimpan seribu kelukaan dalam hati dan kehidupannya tetapi aku tetap tabah sebab Allah suka menguji umatnya sejauh mana dia boleh bertahan dan pada siapa kita akan mengadu. ini semua CERITA TENTANG DHIA.. 

No comments: